Βιβλικές Αλήθειες
Δωρεάν Συνδρομές

Κατεβάστε αυτή την μελέτη σαν PDF και τυπώστε την ή διαβάστε την στον υπολογιστή σας ή και στο ebook reader / smartphone σας (PDF) Αυτό το βιβλίο σε PDF

«Όποιος νικά»



Υπάρχουν μερικές εκδόσεις της Βίβλου που για εύκολη διάκριση έχουν τις λέξεις του Ιησού γραμμένες με κόκκινο. Αν έχετε μια από αυτές τις Βίβλους θα παρατηρήσετε ότι μετά τα ευαγγέλια, στις Πράξεις και στις επιστολές, πολύ λίγα είναι σε κόκκινο χρώμα. Αν και οι Πράξεις και οι επιστολές έχουν τον ίδιο Εμπνευστή όπως και τα Ευαγγέλια, ο Κύριος δεν μιλά εκεί άμεσα ο Ίδιος, σε πρώτο πρόσωπο δηλαδή. Αυτό όμως αλλάζει εντελώς στην Αποκάλυψη, το τελευταίο βιβλίο της Βίβλου. Εκεί ο Ιησούς μιλάει και πάλι σε πρώτο ενικό πρόσωπο και θα ήθελα εδώ να υπογραμμίσω κάποια πράγματα ειδικά από το δεύτερο και τρίτο κεφάλαιο της Αποκάλυψης. Αυτά τα κεφάλαια περιέχουν επιστολές προς επτά εκκλησίες της Μικράς Ασίας. Ο Ιησούς ο ίδιος υπαγόρευσε αυτές τις επιστολές στον Ιωάννη και του έδωσε την εντολή να τις στείλει σ’ αυτές τις εκκλησίες, όπως και ολόκληρο το βιβλίο. Κατά περίεργο τρόπο όμως αρκετοί δεν λαμβάνουν τις επιστολές αυτές σοβαρά υπόψη. Μια θεωρία που έχω ακούσει είναι ότι αυτές οι επιστολές του Ιησού μαζί με το βιβλίο της Αποκάλυψης δεν αναφέρονται πραγματικά σε μας (ή και σε μας) αλλά σε μελλοντικούς πιστούς που θα ζουν τις ημέρες της αποκάλυψης. Εκείνοι είναι - σύμφωνα με αυτή την άποψη – που θα το καταλάβουν, υπονοώντας έτσι ότι εμείς μπορούμε με ασφάλεια να το αγνοήσουμε ή να το θεωρήσουμε σαν κάτι που έχει δοθεί μόνο για την πληροφόρηση μας, χωρίς όμως ουσιαστικά κάποια πρακτική εφαρμογή. Στο δεύτερο παράρτημα αυτού του βιβλίου αναφέρω τους λόγους για τους οποίους πιστεύω ότι αυτή η άποψη είναι λανθασμένη.

Πηγαίνοντας τώρα στις επιστολές, αυτό που θέλω να υπογραμμίσω εδώ και το οποίο πιστεύω ότι είναι σχετικό με αυτή την μελέτη είναι το εξής γεγονός: σε όλες τις επτά επιστολές ο Κύριος τελειώνει με μια υπόσχεση προς εκείνον που νικά. Ας διαβάσουμε αυτές τις υποσχέσεις:

Αποκάλυψη 2:7
«Σ' αυτόν που νικάει, θα του δώσω να φάει από το ξύλο της ζωής, που είναι στο μέσον του παραδείσου του Θεού.»

Αποκάλυψη 2:11
«Αυτός που νικάει δεν θα αδικηθεί από τον δεύτερο θάνατο.»

Αποκάλυψη 2:17
«Σ' αυτόν που νικάει, θα του δώσω να φάει από το μάννα που είναι κρυμμένο, και θα του δώσω μια ψήφο λευκή, κι επάνω στην ψήφο ένα νέο όνομα γραμμένο, που κανένας δεν γνωρίζει, παρά μονάχα αυτός που το παίρνει.»

Αποκάλυψη 2:26-28
«Και όποιος νικάει, και όποιος φυλάττει μέχρι τέλους τα έργα μου, θα του δώσω εξουσία επάνω στα έθνη. και θα «τους ποιμάνει με μια σιδερένια ράβδο. θα συντριφτούν, σαν τα σκεύη του κεραμέα». όπως και εγώ πήρα από τον Πατέρα μου. και θα του δώσω το πρωινό αστέρι.»

Αποκάλυψη 3:5
«Όποιος νικάει, αυτός θα ντυθεί με λευκά ιμάτια. και δεν θα εξαλείψω το όνομά του από το βιβλίο της ζωής, και θα ομολογήσω το όνομά του μπροστά στον Πατέρα μου, και μπροστά στους αγγέλους του.»

Αποκάλυψη 3:12
«Όποιος νικάει, θα τον κάνω στύλο μέσα στον ναό του Θεού μου, και δεν θα βγει πλέον έξω. και θα γράψω επάνω του το όνομα του Θεού μου, και το όνομα της πόλης του Θεού μου, της νέας Ιερουσαλήμ, που κατεβαίνει από τον ουρανό από τον Θεό μου, και το νέο μου όνομα.»

Και Αποκάλυψη 3:21
«Όποιος νικάει, θα του δώσω να καθίσει μαζί μου στον θρόνο μου, όπως κι εγώ νίκησα, και κάθισα μαζί με τον Πατέρα μου στον θρόνο του.»

Αλήθεια πόσες υποσχέσεις προς εκείνον ο οποίος νικά και που επιμένει μέχρι τέλους. Σε εκείνον που κρατά τα έργα και τον λόγο του Ιησού. Παρ’ όλα αυτά πολλοί σήμερα νομίζουν ότι δεν έχουν να νικήσουν τίποτα και κανένα, καθώς θεωρούν ότι όλα τελείωσαν εκείνη την αρχική στιγμή της πίστης τους. Ουσιαστικά, και σύμφωνα με αυτή την άποψη, ο αγώνας της πίστης όχι μόνο άρχισε την στιγμή που πιστέψαμε αλλά τελείωσε κιόλας εκείνη την ίδια στιγμή. Αν όμως ήταν αλήθεια έτσι δεν θα υπήρχε λόγος ο Ιησούς να μιλάει για εκείνους που νικούν. Γιατί υποσχόμενος αυτά που διαβάσαμε παραπάνω σε εκείνους που νικούν όχι μόνο σημαίνει ότι υπάρχει ανάγκη να νικήσουμε αλλά επίσης σημαίνει ότι θα υπάρχουν και μερικοί που ΔΕΝ θα νικήσουν και σ’ αυτούς οι υποσχέσεις αυτές δεν θα βρουν εφαρμογή.

Παίρνοντας την υπόσχεση της Αποκάλυψης 3:5 για παράδειγμα:

«Όποιος νικάει, αυτός θα ντυθεί με λευκά ιμάτια. και δεν θα εξαλείψω το όνομά του από το βιβλίο της ζωής, και θα ομολογήσω το όνομά του μπροστά στον Πατέρα μου, και μπροστά στους αγγέλους του.»

Αν νικήσουμε τα ονόματα μας δεν θα διαγράφουν από το Βιβλίο της Ζωής, μας υπόσχεται εδώ ο Κύριος. Αυτό όμως σημαίνει ότι αν δεν νικήσουμε, μένοντας ενωμένοι με τον Κύριο έως τέλους, τότε τα ονόματα μας θα διαγράφουν από αυτό το Βιβλίο. Το Βιβλίο της ζωής έχει καταχωρημένους όλους εκείνους που θα ζήσουν για πάντα (προς Φιλιππησίους 4:3). Όσοι είναι σε αυτό θα έχουν αιώνια ζωή και θα μπουν στην νέα Ιερουσαλήμ (Αποκάλυψη 21:27) αλλά όσοι δεν είναι σε αυτό θα καταλήξουν στην λίμνη του πυρός (Αποκάλυψη 20:15). Για να το πούμε διαφορετικά: αιώνια ζωή έχουν μόνο όσοι είναι στο βιβλίο της ζωής. Και όπως είναι φανερό από αυτά που ο Κύριος είπε, το βιβλίο της ζωής δεν δέχεται μόνο νέες εγγραφές. Δέχεται επίσης και διαγραφές για εκείνους που δεν νικάν, για εκείνους που υποχωρούν και στρέφονται προς τα οπίσω (προς Εβραίους 10:39). Το να μπει λοιπόν κανείς στο βιβλίο της ζωής δεν σημαίνει εγγύηση ότι θα είναι εκεί για πάντα ακόμα και αν στον δρόμο υποχωρήσει από την πίστη του και στραφεί εις τα οπίσω. Σ' αυτή την περίπτωση, εάν δεν υπάρξει μετάνοια – όσο η μετάνοια είναι διαθέσιμη (δείτε εδώ και τα γραφόμενα αργότερα αναφορικά με την προς Εβραίους 6) – τότε το όνομα του δεν θα βρεθεί στο τέλος στο βιβλίο της ζωής. Ξέρω ότι πολλοί δεν είναι συνηθισμένοι στο να ακούνε τέτοια πράγματα αλλά αυτή είναι η απλή αλήθεια που βλέπω στον Λόγο του Θεού και προσωπικά τουλάχιστον δεν είμαι διατεθειμένος ούτε να την αγνοήσω ούτε να σκαρφιστώ «εξηγήσεις» σαν τάχα να μην με αφορά.

Επόμενο τμήμα: Κοιτώντας «δια γυμνού οφθαλμού» κάποια από τα λεγόμενα του Ιησού: Συμπέρασμα